בלון מחאה נגד חברת גוגל: "תשלמו מיסים לישראל"

כולנו מפסידים כל שנה מליארד ש"ח, ומה נאמר על פייסבוק, אמזון, וכל היתר
אבי יעקב 1 Comment on בלון מחאה נגד חברת גוגל: "תשלמו מיסים לישראל"

לאחר יוזמתו של תומר אביטל להתאגד ולעבור למקלטי מס בעקבות העובדה כי 'גוגל' לא משלמת מיסים, עמותת 'טרון' פתחה במחאה והעלתה לאוויר ספינת אוויר עם כיתובים בנושא בכדי להגביר את המודעות

צילום: Gili Yaari / FLASH90
כולנו מפסידים כל שנה מליארד ש"ח, ומה נאמר על פייסבוק, אמזון, וכל היתר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפולמוס סביב אי תשלום מס מצד חברות כמו 'גוגל' ו'פייסבוק' עלה לאחרונה עם היוזמה בה פתח איש 'מאה ימים של שקיפות' תומר אביטל לפיה יתאגדו בעלי עסקים קטנים תחת חברה אחת שתהיה רשומה במקלטי מס, וכך למעשה לא ישלמו מיסים כמו חברות הענק.

לפני מספר ימים עמותת 'טרון' בראשה עומד עורך הדין גיא אופיר העלתה ספינת אוויר 'צפלין' שחגה במקומות בולטים בתל אביב ועליה היה הכיתוב: "כחלון תמסה את Google" ו"גוגל חייבת לשלם מיסים". היוזמה מיועדת כאמור להביא לשינוי בסוגייה כשעל פי ההערכות תשלום מיסים מצד גוגל בלבד, נאמד במיליארד שקלים בשנה.

"גוגל לא משלמת מיסים בישראל", אמר גיא אופיר שכאמור יזם את העלאת הצפלין. "כולנו מפסידים כל שנה מליארד ש"ח, ומה נאמר על פייסבוק, אמזון, וכל היתר. יש לנו ראש רשות המיסים, משה אשר, ויש לנו שרי אוצר לדורותיהם, שברברו הרבה אבל לא עשו כלום. זה חייב להפסק, יחד עם עמותת טרון, אנחנו פותחים במאבק ציבורי נגד ההתנהלות החזירית של התאגידים הרב לאומיים, ונגד חוסר המעש של רשות המיסים".

אופיר לא שכח להודות גם לרשויות ואמר: "אני רוצה לשבח את משטרת ישראל, עיריית ת"א, והרשות לתעופה אזרחית, אשר נתנו אישורים להטסת הצפלינג. אני מקווה למען כולנו שנצליח במאבק, שכן אם גוגל לבדה תשלם מיסים, אפשר יהיה לעלות את משכורות המורים ב-20%, או להקים בית חולים נוסף בפריפריה, וכאמור עוד לא הזכרנו את פייסבוק, ואמזון, שביחד גם כן מעלימות סכום עתק מקופת המדינה".



1 תגובות

מיין תגובות